Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. oktober 2005

Støvet fugl eller ????

Hejsa....

Så har jeg endnu en gang brug for jeres hjælp !!!!

Den anden dag sad jeg nede i min stue, da det gave et "brag" oppe fra mit loft. Jeg tængte at det "bare var huset der gav sig", da det er et gammelt hus jeg bor i men....

næste aften da jeg kom op på loftet til min comouter, fik jeg øje på et ret underligt aftryk på mit vindue... !

Dette var altså skyld i det brag jeg hørte dagen før, men nu er mit spørgsmål så bare havd for een fugl der har lavet aftrykket ?

Hvis man måler mellem vingespidserne, så er der ca. 16 cm. Fra vingespidser til halespids er der ca 20 cm og halen måler ca. 10 cm hvor den er bredest.

Mit eget forslag er at det enten er fra en due eller så er det fra en solsort.

På forhånd tak for svaret.

Preben.

PS: det hvide mit i aftrykket er et par dun fra fuglen der sidder på vinduet, så den må have haft fart på ! ..... iøvrigt var fuglen ikke at se nogen steder uden for huset.... så enten har den overlevet eller så er den blevet hentet af en ræv eller lign... !


Foto: Preben Bach Nielsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: