Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. august 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Næbmundede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Larsen
Almindelig skøjteløber? (Læst 182 gange) Postet d. 19-05-17 kl. 02:28
Jeg antager, at denne er skøjteløber, der her vist fik et lille måltid. Men kan se, at der er mange arter. Er denne almindelig skøjteløber? Ærø, i går.

Almindelig skøjteløber? (Jeg antager, at denne er skøjteløber, der her vist fik et lille måltid. Men kan se, at der er mange )
Michael Larsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 511)
Besvar | Kommentér

Jakob Damgaard

Svaraktivitet:

(203)
#1 Svar postet d. 19-05-17 kl. 23:28. Emne: Almindelig skøjteløber?
Det røde forbryst udelukker Gerris lacustris (Alm. Skøjteløber), der har sort forbryst. De arter der har rødt forbryst er G. lateralis (Moseskøjteløber) og Limnoporus rufoscutellatus (Vandreskøjteløber). Det er et enormt dramatisk og flot billede du har taget, men desværre er bagkropsspidsen utydelig og jeg kan ikke se de for arten karakteristiske horn og heller ikke rigtigt længden på antennerne. Dyret ser lidt for stor, slank og langbenet ud til at være en Gerris, og jeg hælder derfor til Vandreskøjteløber.

Mvh

Jakob

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#2 Kommentar postet d. 20-05-17 kl. 01:01. Emne: Almindelig skøjteløber?
Mange tak for svar, Jakob. Jeg prøver lige at poste et til fra samme seance, som måske kan skabe klarhed over de kendetegn, du efterlyser.

Almindelig skøjteløber? (Mange tak for svar, Jakob. Jeg prøver lige at poste et til fra samme seance, som måske kan skabe kla)
Foto: Michael Larsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 502)
Besvar | Kommentér

Jakob Damgaard

Svaraktivitet:

(203)
#3 Svar postet d. 20-05-17 kl. 23:13. Emne: Almindelig skøjteløber?
Arh, det er stadig ikke helt i skabet med hensyn til de pågældende karakterer i antennelængde og bagkropshorn, men jeg er ret overbevist om at det er en han af Vandreskøjteløber.

Mvh

Jakob

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#4 Kommentar postet d. 21-05-17 kl. 00:55. Emne: Almindelig skøjteløber?
Meget tættere på kom jeg desværre ikke. Men jeg stoler helt på din vurdering, Jakob. Og igen: mange tak

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator