Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. juni 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Christine Alstrup
Navn på træ, med smukke lyserøde blomster? (Læst 249 gange) Postet d. 19-05-17 kl. 17:58
Hej allesammen!

Jeg håber i nyder det dejlige vejr, som (endelig) viser sig i disse dage!

Jeg har på en af mine daglige gåture stødt på flere af disse træer, som har de mest vidunderlig smukke, små lyserøde blomster.

Jeg håber at i kan hjælpe mig med at lære navnet på disse smukke træer at kende?..

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Mvh

Christine

Navn på træ, med smukke lyserøde blomster? (Hej allesammen! :)

Jeg håber i nyder det dejlige vejr, som (endelig) viser sig i disse dage!

J)
Foto: Billede af hele træet, med dsmå lyserøde blomster
Besvar | Kommentér

Christine Alstrup
#1 Kommentar postet d. 19-05-17 kl. 17:59. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Billede af træets stamme:

Navn på træ, med smukke lyserøde blomster? (Billede af træets stamme:)
Christine Alstrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Christine Alstrup
#2 Kommentar postet d. 19-05-17 kl. 18:22. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Lyserøde blomster og blade:

Navn på træ, med smukke lyserøde blomster? (Lyserøde blomster og blade:)
Besvar | Kommentér

Christine Alstrup
#3 Kommentar postet d. 19-05-17 kl. 18:24. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Små lyserøde blomster:

Navn på træ, med smukke lyserøde blomster? (Små lyserøde blomster:)
Besvar | Kommentér

Christine Alstrup
#4 Kommentar postet d. 19-05-17 kl. 18:25. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Bladene tættere på:

Navn på træ, med smukke lyserøde blomster? (Bladene tættere på:)
Besvar | Kommentér

Christine Alstrup
#5 Kommentar postet d. 19-05-17 kl. 18:26. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Flere blade:

Navn på træ, med smukke lyserøde blomster? (Flere blade:)
Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(4)
#6 Svar postet d. 19-05-17 kl. 18:42. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Det er en slags kirsebær, men du får nok et mere præcist svar i forummet "karplanter". Vh Jan.

Besvar | Kommentér

Peder Brøgger
#7 Svar postet d. 19-05-17 kl. 21:13. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Det er en "gartner". Hvilket i min branche, skovbruget, er et skældsord, som indbefatter alt, hvad en "gartner kan finde på at importere af udenlandske eksotiske evt sarte plantearter".

Undskyld mine fordomme.

Det bedre svar er: det er en variant af japansk kirsebær, med fyldte blomster i slappe hængende klaser. De er podet (lige under grendelingen) på grundstammer af fuglekirsebær, Prunus avium, en robust dansk træart.

Vh Peder

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#8 Svar postet d. 22-05-17 kl. 19:31. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Hej.

Det er, som rigtigt nævnt, en japansk prydkirsebær.

Prunus serrulata ´Kanzan´ Det er en haveplante, som her bliver brugt som bytræ. Så lang tid den ikke plantes ude i naturen, er der nu ikke noget at blive forarget over.

Hilsen Bent.

Besvar | Kommentér

Christine Alstrup
#9 Kommentar postet d. 23-05-17 kl. 15:08. Emne: Navn på træ, med smukke lyserøde blomster?
Kære allesammen, tak for jeres svar!

Jan:

Det vil jeg huske til næste gang.

Har træer da noget med kategorien "Karplanter" at gøre?..

Peder og Bent, - ja, der står plantet en masse af disse "japanske kirsebærtræer" i mit boligområde, men næsten alle træerne er dog "hegnet inde", men boligblokke på alle sider.

Så som Bent skriver, er de et godt stykke fra skoven og anden natur.

Peder; Du må undskylde min uvidenhed, men så vidt jeg har lært, har "fuglekirsebær træer" (som du nævner) hvide blomster.

- Er det to træ sorter som er "blandet" sammen,eller hvad betyder "podet på grundstammer af fuglekirsebær"?..

Tak igen! ☺️

Mvh

Christine

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator