Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Jensen
Hvilken Terne i Bassiner ved Stege. (Læst 694 gange) Postet d. 20-06-17 kl. 13:07
Hej i Forum. i juni måned havde jeg besøg af denne terne som er vist på billederne. Jeg mener at det er en Hvidvinget terne, men den Hvidskæggede terne synes jeg også minder lidt om den. Hvad mener I?

Venlig hilsen

Finn

Hvilken Terne i Bassiner ved Stege. (Hej i Forum. i juni måned havde jeg besøg af denne terne som er vist på billederne. Jeg mener at det)
Foto: Finn Jensen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(488)
#1 Svar postet d. 20-06-17 kl. 18:25. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
Hej Finn.

2k moseterner er ikke hverdagskost på disse kanter, og det er noget svært noget. Kan du evt levere flere billeder?

Det er ikke hvidskægget....

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(516)
#2 Svar postet d. 20-06-17 kl. 19:36. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
Hvorfor er ung sortterne ikke med i overvejelserne.

Ud fra den meget mørke/sorte tegning på hoved og nakke, ligner fuglen da mere sådan en end de to andre du nævner.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(207)
#3 Svar postet d. 20-06-17 kl. 20:10. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
Moseterne er en ældre betegnelse for sortterne, men her menes nok en fugl fra gruppen af "moseterner".

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(662)
#4 Svar postet d. 20-06-17 kl. 21:34. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
Og det er det, det er, moseterne eller sortterne 2K

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#5 Kommentar postet d. 20-06-17 kl. 22:14. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
Verner, jf. Fugle i felten dækket betegnelsen Moseterner over 3 arter, sortterne, hvidvinget- og hvidskægget terne

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(488)
#6 Svar postet d. 20-06-17 kl. 23:33. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
"Moseterne" (Chlidonias-ternerne) dækker over Sort-, Hvidvinget og Hvidskægget terne. 1.års-fugle er sjældne om foråret i DK. Der er set en 2k Hvidvinget terne ved Nyord for nylig, hvilket kunne dreje sig om samme fugl som den afbillede. Det vil være let at afgøre hvis vi kunne set et billede nedefra eller fra siden, da Sortterne har en mørk plet på brystsiden. Måske der også er brugbare oversidekarakter, men dem kender jeg ikke så godt. Overgumpen ser dog ret lys ud, hvilket kunne pege i retning af Hvidvinget.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen
#7 Kommentar postet d. 21-06-17 kl. 08:11. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
Morten, hvis det er en hvidvinget, skulle den så ikke være noget lysere på overvingen? Den ser ud til at være ret hårdt belyst oppefra.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen
#8 Kommentar postet d. 21-06-17 kl. 08:12. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
Morten, hvis det er en hvidvinget, skulle den så ikke være noget lysere på overvingen? Den ser ud til at være ret hårdt belyst oppefra.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen
#9 Kommentar postet d. 21-06-17 kl. 08:30. Emne: Hvilken Terne i Bassiner ved Stege.
Se linket her: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator