Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. juni 2017

Om bier, ukrudt og hvad man kan se

I brombærhelvedet:

Nå, jeg fik kigget lidt på brombærhelvedet: Der er ihvertfald en 6-7 forskellige slags bier, fra nogle relativt store varmt orangegule, over almindelige og nogle mere lådne og diskret farvede i grålig/gråsort- og de meget lådne, der ligner krympede humlebier.

Desuden var der nogle meget slidte Admidral sommerfugle og nogle, der så nye ud. Og diverse småkræ, fluer, myg og sådan (her så jeg ikke så nøje efter!)

Så selvom, det ikke var meningen, (brombærhelvedet skal dø!), så er det jo fint nok til diverse seksbenet kryb, og det andet, der trives med det. (ottebenede og bænkebidere mv).

Den underlige brune klat th over datoen er en slidt admidral. :-)

Mvh

Tine- jeg er ikke entomologisk interesseret som sådan, det er mere planter og fugle/pattedyr, der har min interesse, men uden de seksbenede- ikke så mange af de andre!


Foto: foto ego- motiv blomstrende brombær

De senest indberettede arter i Naturbasen: