Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. juli 2017

Ang Lepiforum ...

Der har været noget vrøvl med at komme ind på Lepiforum (Bestimmungshilfe) snart et døgns tid

Samtidig har der været et rygte fremme om, at selve domænet var til salg - hvilket jeg selv har set via en tråd her på siden. Dvs det blev vist sort på hvidt at en del af URL-adressen indgik i et domæne til salg

Denne del hed "Lepiwiki.pl" ... men den ordlyd indgår rent faktisk i Lepiforums URLadresse - prøv selv at checke hvis du clicker dig ind på noget på siden

- Så forståeligt nok, at tanken om et salg dukkede op.

MEN: Rolig nu!

1)

Der er tekniske problemer på Lepiforum lige nu - Dette er set før (tit!) -- men de arbejder hårdt på sagen på¨at få det op at køre igen (hvad de altid gør)

Det er især Bestimmungshilfe, der er ramt

- - - - - - - - - - - -

2) Ang et postuleret salg af domænet:

Det har intet på sig, selv om jeg også selv lige kom i tvivl, da jeg så det salgstilbud på nettet over ledige domæner.

Men Svaret har jeg på 2. hånd fra "øverste sted" ;-)

- nemlig fra Jürgen Rodeland himself.

Han siger opsummeret:

Rygterne mangler ethvert grundlag. Den filforlængelse. pl er for Lepiforums for "PerlScript" [hvad det end betyder ?? = red.]

At Polen har de samme bogstaver som det nationale topdomæne er en tilfældighed. Det faktum, at BH intet har at gøre med en polsk domæne, kan ses på domænet.

= Landsdomæne-udvidelser vises aldrig i en URL-adresse efter en skråstreg.

Mange hilsner

Jürgen

- så dermed: En and - men godt at få fastslået!

Så nu kan vi alle sove roligt (igen) i nat

Hilsen Kjeld


Foto: Kjeld Brem

De senest indberettede arter i Naturbasen: