Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. juli 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Evy Lindenborg
Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis) (Læst 84 gange) Postet d. 16-07-17 kl. 17:22
Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis)?

På træbænk i haven Virklund Silkeborg 15/7

Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis) (Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis)?

På træbænk i haven Virklund Silkeborg 15/7)
Foto: Evy Lindenborg
Klik på billedet for original størrelse (738 x 600)
Besvar | Kommentér

Niels Jørgen Rosenkrants
#1 Kommentar postet d. 17-07-17 kl. 12:29. Emne: Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis)
Hej Evy.

Uden at jeg har synderlig forstand på det, er det også det, jeg er kommet frem til med den her. Billede taget i min have i Mårslet d.12./7. -17.

Så kan jeg måske også få "min" be- eller afkræftet

Mvh.

Niels Jørgen

Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis) (Hej Evy.

Uden at jeg har synderlig forstand på det, er det også det, jeg er kommet frem til med d)
Niels Jørgen Rosenkrants har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Evy Lindenborg
#2 Kommentar postet d. 17-07-17 kl. 19:31. Emne: Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis)
Mon ikke der kommer en forbi med et ´GO´ lige pludselig.

Jeg så mængder af dem i arboretet bag Aqua idag.

Besvar | Kommentér

Niels Jørgen Rosenkrants
#3 Kommentar postet d. 17-07-17 kl. 21:52. Emne: Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis)

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen

Svaraktivitet:

(429)
#4 Svar postet d. 18-07-17 kl. 21:25. Emne: Almindelig træsvirreflue (Xylota segnis)
Det er sandsynligt, at dit dyr tilhører Almindelig Træsvirreflue. Men slægten har adskillige arter i Danmark, og sikker artsbestemmelse kræver i dette tilfælde en klar idé om bagkroppens farver og forekomsten af torne på baglårets underside, så den må nok ende med Xylota sp.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator