Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. juli 2017

Hvilken myre er dette ? (film)

Hejsa, har lavet en lille film med noget stemnings musik til som jeg håber i vil synes om´ men jeg har også brug for jeres hjælp. Den første myre man ser i videon er orangemyren, den var ikke til at tage fejl af, men den næste myre man ser der sidder og spiser fra bladlusene (må det vel være) kan jeg ikke lige genkende, det var meget svært at filme pga blæst, og siden stedet ligger tæt på hvor jeg bor kan jeg nemt køre derned igen og tage nogle bedre billeder hvis det behøves.

Jeg vil anbefale at du vælger højeste kvalitet (4k/ 2160) til dem der ikke har en særlig hurtig forbindelse kræver det nok at de lige lade videon load lidt.

Det hele er optaget fra en mobil tlf, men jeg synes nu at den gør det ret godt.

Jeg må iøvrigt sige at det med at finde insekter og fotografere dem bider sig langsomt fast i mig, det er en stor fornøjelse må jeg sige´ så der går nok ikke længe før jeg anskaffer mig et bedre kamera til formålet.

www.youtube.com/watch...


De senest indberettede arter i Naturbasen: