Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. november 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Østerby
Hjælp til ID på vikler (Læst 126 gange) Postet d. 17-07-17 kl. 22:11
Denne vikler med bukkehorn blev set i Hjørring 17/7.

Hjælp til ID på vikler (Denne vikler med bukkehorn blev set i Hjørring 17/7.)
Foto: Anders Østerby
Klik på billedet for original størrelse (765 x 567)
Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen

Svaraktivitet:

(6935)
#1 Svar postet d. 17-07-17 kl. 22:33. Emne: Hjælp til ID på vikler
Det er ikke en vikler, men en gelechiide, hvilket man bl.a. kan se på de lange "bukkehorn" (palper). Den ser noget anonym ud, og der er ikke så meget tegning at gå efter, så jeg har ikke umiddelbart et bud på arten. Hvis jeg kommer i tanke om noget, vender jeg tilbage. Luk ikke tråden, måske Karsten har et bud på arten.

Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen

Svaraktivitet:

(6935)
#2 Svar postet d. 17-07-17 kl. 22:43. Emne: Hjælp til ID på vikler
For at komme det lidt nærmere, er jeg rimeligt sikker på, at det er en Scrobipalpa sp.

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(2139)
#3 Svar postet d. 18-07-17 kl. 00:21. Emne: Hjælp til ID på vikler
Her er godt nok ikke meget at arbejde med. Jeg tror faktisk, det er umuligt at sætte et navn på, hvis der kun er dette billede at bestemme ud fra. Scrobipalpa´erne er typisk lidt ´brogede´ med brun og sort iblanding. Det ser jeg ikke antydning af her. For mig at se kan det lige så godt - eller bedre - være f.eks. en af de Monochroa rumicetella, hvor tegningerne er meget utydelige. De plejer så at være lidt mere sorte i det, men altså... Det eneste, der er at gå efter, er vel palpernes farve, men det fører mig ikke til rimelig sikker bestemmelse. Jeg tror ikke, jeg kommer længere med den...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator