Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. juli 2017

Kronegekkoer som slås og ikke vokser

Hej alle.

Jeg har efterhånden haft to kronegekkoer i 4 år og de har aldrig sloges og har kunnet sammen efter min erfaring i alle år. Her forleden nat kom der mærkelig lyde fra buret, men ignorerede det da min vandflaske somme tider laver sådan nogen lyde, men her i nat da jeg tjekkede var det den ene af dem der nærmest skreg efter den anden. Den mindste af dem havde et fast bid i foden på den anden som skreg og prøvede at bide igen. Da de var færdige med at slås eller være oppe og skændes kunne den der var blevet bidt ikke komme "fri" og da jeg tjekkede efter havde den på en eller anden måde fået bundet knude på sin egen hale og ikke kunnet få den løs eller komme fri - efter et par minutter vred og gik den sig fri fra halen som nemt faldt af. Jeg kan ikke finde noget på nettet om den her slags opførsel eller noget om det jeg oplevede så jeg kom her på i håb om nogle der er mere erfarende end mig.

-De er heller ikke vokset meget, den ene er næsten dobbelt så stor som den anden, men de er begge ikke større end en tommelfinger. De har ikke levet af levende dyr indtil for et par måneder siden hvor de fik nogle fårekyllinger et par gange og de ser ud til at trives, bare ikke vokse.

Nogle råd eller nogen som ved hvad man skal gøre i denne situation?

Mvh Cassandra

De senest indberettede arter i Naturbasen: