Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. november 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Krone
Hypera i Holmegårds Mose (Næstved) (Læst 107 gange) Postet d. 03-08-17 kl. 12:47
2/8. Uanset hvad jeg gør, får jeg den til at måle meget tæt på 7.5 mm.

Jeg kan ikke andet end få den til at stemme med H. diversipunctata, som kun på kerbtier.de er anført som ml. 5.7-7 mm.

Øjnene og pronotum stemmer. Selv prikkerne på vingedækker (bl.a. tydeligt inderste række på højre vingedække) ligger fuldstændigt som i mit eksempel her - se linket HER

Iflg. mine seneste oplysninger er den ikke observeret i SZ og på Bornholm, men ellers i alle andre distrikter.

??? 2 billeder.

Vh Finn

Hypera i Holmegårds Mose (Næstved) (2/8. Uanset hvad jeg gør, får jeg den til at måle meget tæt på 7.5 mm. 

Jeg kan ikke andet end få)
Finn Krone har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Finn Krone
#1 Kommentar postet d. 03-08-17 kl. 12:47. Emne: Hypera i Holmegårds Mose (Næstved)
Underside.

Hypera i Holmegårds Mose (Næstved) (Underside.)
Finn Krone har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Mathias Holm

Svaraktivitet:

(836)
#2 Svar postet d. 12-09-17 kl. 12:40. Emne: Hypera i Holmegårds Mose (Næstved)
Helt enig, det er diversipunctata . Den mangler jeg at se.

Mvh. Mathias

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#3 Kommentar postet d. 12-09-17 kl. 20:31. Emne: Hypera i Holmegårds Mose (Næstved)
Mange tak, Mathias! Det tyder på, at det er nyt distriktsfund for SZ?

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Mathias Holm

Svaraktivitet:

(836)
#4 Svar postet d. 13-09-17 kl. 14:51. Emne: Hypera i Holmegårds Mose (Næstved)
Jep, det ser ud til at være et nyt distriktsfund .

Mvh. Mathias

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#5 Kommentar postet d. 13-09-17 kl. 15:51. Emne: Hypera i Holmegårds Mose (Næstved)
Jamen, det gør slet ikke noget

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator