Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. marts 2008

Paralletråd 5 - 12.3.2008

Mariann har lokket mig til at arrangere paralletråden i denne uge. Da jeg ikke er hjemme i aften, lægger jeg den ind allerede nu, men den starter ikke før kl. 21.00.

Jeg har valgt at genbruge en ide, som blev lanceret sidste efterår af Jens Stolt: Vi skal spille UNO.

Hvert billede, der uploades, skal ledsages af to ord, som relaterer til motiv, farve, aktivitet eller andre egenskaber ved billedet.

Det næste billede, der uploades, må gerne matche begge ord, som så gentages, men kan også bare matche mindst et af de to ord, og i så fald skal angives et nyt ord.

Egentlig er det et spil, der går ud på at blive først færdig med et givet antal (kort) billeder, men dette er en paralletråd, hvor vi leger, og hvor der skal være plads til de sædvanlige og usædvanlige historier, kvikke bemærkninger osv.

Hvis to uploads skulle falde over hinanden, kører vi videre fra det, der til enhver tid står sidst i tråden.

For at komme i gang lægger jeg dette billede ind med ordene ”Grøn vinter”

Håber, at I vil lege med.



Foto: Gerner Jensen

De senest indberettede arter i Naturbasen: