Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit? (Læst 131 gange) Postet d. 11-09-17 kl. 11:35
Melby Overdrev 9. maj i hvid klit.

Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit? (Melby Overdrev 9. maj i hvid klit.)
Foto: Martin Bjerg
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7221)
#1 Svar postet d. 11-09-17 kl. 19:33. Emne: Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit?
Det er muligvis en art af foldhat, var der pil i nærheden ? (har intet artsbud)

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#2 Kommentar postet d. 12-09-17 kl. 15:57. Emne: Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit?
Kan godt have været pil i nærheden, da der gror lidt krybende hist og pist. Undersøger lidt nærmere næste gang jeg møder den, hvad jeg gør ret tit.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7221)
#3 Svar postet d. 12-09-17 kl. 16:07. Emne: Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit?
Fint Martin, du er velkommen til at genfotografere og tørre næste gang Den ser godt nok spøjs ud !

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7221)
#4 Svar postet d. 12-09-17 kl. 16:07. Emne: Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit?
Fint Martin, du er velkommen til at genfotografere og tørre næste gang Den ser godt nok spøjs ud !

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#5 Kommentar postet d. 12-09-17 kl. 16:14. Emne: Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit?
Tror faktisk den er tør. Finder dem nogle gange også om vinteren. Har lige fundet det her fra 29. august, som jeg forestiller mig er samme art, men i frisk tilstand. Samtidig lidt vegetation samt dens typiske møde at vokse på, kun lige med kanten af "krukken" over sandet.

Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit? (Tror faktisk den er tør. Finder dem nogle gange også om vinteren. Har lige fundet det her fra 29. au)
Foto: Martin Bjerg
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 441)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7221)
#6 Svar postet d. 12-09-17 kl. 16:44. Emne: Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit?
Hej Martin

Jeg gætter på Klit-Bægersvamp (Peziza ammophila), men den bør bekræftes på svampeatlas (- se linket HER) da jeg ikke ved om der er forvekslingsmuligheder

Kan findes i svampeatlas f. eks. under danske arter

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#7 Kommentar postet d. 12-09-17 kl. 17:00. Emne: Hvilken "krukke"-svamp fra hvid klit?
Jeg tager den næste, jeg støder på, med hjem. Så må vi se.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator