Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Rasmussen
Hvilken lys mælkehat? (Læst 60 gange) Postet d. 11-09-17 kl. 18:58
Hej, denne her ganske store mælkehat er set på en eng i Blekinge 15 km N for Olofström. Der er rødgran, hassel, røn, bævreasp og seljepil lige i nærheden. Mælken er hvid og synes ikke at skifte farve, smagen bliver skarp efter 5 sek. tygning, meen ikke helt så skarp som de rigtig slemme.- Jeg har ingen umiddelbare forslag ...

Hvilken lys mælkehat? (Hej, denne her ganske store mælkehat er set på en eng i Blekinge 15 km N for Olofström. Der er rødgr)
Foto: Lys mælkehat 1 FinnR
Besvar | Kommentér

Finn Rasmussen
#1 Kommentar postet d. 11-09-17 kl. 19:00. Emne: Hvilken lys mælkehat?
.. Og her kommer lige et ekstra billede. Hatten er ca. 15 cm bred!

Hvilken lys mælkehat? (.. Og her kommer lige et ekstra billede. Hatten er ca. 15 cm bred!)
Foto: Lys mælkehat 2 FinnR
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7220)
#2 Svar postet d. 11-09-17 kl. 19:25. Emne: Hvilken lys mælkehat?
Jeg tror det er en bleg form af Nordisk Mælkehat

Besvar | Kommentér

Finn Rasmussen
#3 Kommentar postet d. 11-09-17 kl. 19:37. Emne: Hvilken lys mælkehat?
Den ser nu da noget anderledes ud end denne her - se linket HER, der i øvrigt groede bare 10 m borte. Og smagen er ikke så indtrængede skarp på den lyse, der også virker mere tragtformet og når større bredde i de største eksemplarer. Jeg observerede ingen midt-i-mellem former på lokaliteten.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7220)
#4 Svar postet d. 11-09-17 kl. 19:40. Emne: Hvilken lys mælkehat?
Jeg læste det godt Finn, men jeg har ingen problemer med bestemmelsen, der er angivet en nærtstående bleg art (L. fascinans) som jeg kender fra Grønland, vi tror ikke rigtigt på at de er artsforskellige, så jeg holder fast. Jeg synes ikke at trivalis altid er lige skarp

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator