Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thomas Krogh

Ny på F&N
Hvilken (poresvamp tror jeg) er jeg stødt på her? (Læst 92 gange) Postet d. 12-09-17 kl. 10:09
Under svampejagten ved Hornslet stødte jeg under et bøgetræ på dette fodboldstore knippe af sammenfiltrede svampefrugtlegemer.

På afstand tænkte jeg: Blomkålssvamp! - men det er der ikke tale om.

De enkelte frugtlegemer er uden lameller, rør eller pigge. Bløde at røre ved (det regnede let) og med behagelig frisk duft.

Nogen der ved hvad det er for en svamp der optræder således?

Hvilken (poresvamp tror jeg) er jeg stødt på her? (Under svampejagten ved Hornslet stødte jeg under et bøgetræ  på dette fodboldstore knippe af sammenf)
Foto: Thomas Krogh
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(2512)
#1 Svar postet d. 12-09-17 kl. 10:35. Emne: Hvilken (poresvamp tror jeg) er jeg stødt på her?
Det er Skærmformet stilkporesvamp, vokser med Bøg. Den er rødlistet EN (næsten truet) Den kan spises, men vil anbefale du kun tager lidt af den, hvis...

Blomkåssvampen vokser med nåletræer.

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Krogh

Ny på F&N
#2 Kommentar postet d. 12-09-17 kl. 11:19. Emne: Hvilken (poresvamp tror jeg) er jeg stødt på her?
😄..den fik lov at stå som det lille lyriske indslag i skovbunden den er...

trods det at den udstrålede: "jeg er spiselig og god".

Hvilken (poresvamp tror jeg) er jeg stødt på her? (😄..den fik lov at stå som det lille lyriske indslag i skovbunden den er...
trods det at den)
Thomas Krogh har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator