Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Erik Sebbelov
Kantarel, som er en dejlig spisesvamp (Læst 144 gange) Postet d. 13-09-17 kl. 20:00

For leden dag købte jeg den i fotoet afbildede svamp i løsvægt hos min lokale grønthandler - Ørby Gårdbutik & Gartneri tæt ved Helsinge i Nordsjælland.

Sædvanligvis er jeg meget omhyggelig med svampe, jeg samler og spiser med stor appetit, når svampen med usvigelig sikkerhed er artsbestemt.

Denne gang har jeg nok været for hurtig, fordi svampen ved nøjere eftersyn ikke har de for kantareller så let kendelige karakteristika - såsom lameller og trompetform.

Svampen dufter heller ikke helt som en kantarel, hvorfor jeg har kasseret de indkøbte svampe.

Er der nogen, som kan sige mig, hvad svampen hedder?

Hilsen, Lars Erik Sebbelov +45 20410211

Kantarel, som er en dejlig spisesvamp (
For leden dag købte jeg den i fotoet afbildede svamp i løsvægt hos min lokale grønthandler - Ørby )
Lars Erik Sebbelov har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 448)
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(1752)
#1 Svar postet d. 13-09-17 kl. 21:03. Emne: Kantarel, som er en dejlig spisesvamp
Har du skarpere billeder af undersiden af svampen?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lars Erik Sebbelov
#2 Kommentar postet d. 13-09-17 kl. 21:16. Emne: Kantarel, som er en dejlig spisesvamp
Her er et bedre foto.

Kantarel, som er en dejlig spisesvamp (Her er et bedre foto.)
Foto: Hvad hedder svampen 2
Besvar | Kommentér

Lars Erik Sebbelov
#3 Kommentar postet d. 13-09-17 kl. 21:18. Emne: Kantarel, som er en dejlig spisesvamp
Dette foto skulle være endnu tydeligere.

Kantarel, som er en dejlig spisesvamp (Dette foto skulle være endnu tydeligere.)
Foto: Hvad er det for en svamp
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(1752)
#4 Svar postet d. 13-09-17 kl. 21:41. Emne: Kantarel, som er en dejlig spisesvamp
Det er almindelig pigsvamp, - fin spisesvamp - i konsistens som kantarel, men ikke helt den samme smag

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(2508)
#5 Svar postet d. 13-09-17 kl. 22:30. Emne: Kantarel, som er en dejlig spisesvamp
Er det importerede pigsvampe? Spørger kun af nysgerrighed

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Erik Sebbelov
#6 Kommentar postet d. 14-09-17 kl. 11:51. Emne: Kantarel, som er en dejlig spisesvamp
Kære Jette. Jeg tror, at Du har ret. Hilsen, Lars Erik Sebbelov +45 20410211

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator