Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. marts 2008

20 - 60 zoom okular KOWA TSN 1 ?

Jeg har for nylig anskaffet et brugt Kowa TSN 1 skop. Er interesseret i et 20-60 zoom okular og vil høre om følgende:

Ifølge post på Netfugl ( køb&salg) d. 1. januar 2008 læser jeg det som om okularer fra TSN 770 serien passer til de ” gamle” TSN 1 skoper. ” Kowa 20x60 zoomokular for TSN770 serie eller de gamle TSN1 teleskoper til salg på www.ebay.co.uk.

Jeg har søgt lidt her og der og kan intet sted finde noget om at TSN 770 serien skulle passe, men er kommet frem til at kun okularer fra TSN 6XX serien passer til TSN 1 – som det frem går af dette ”citat”:

“Kowa Eyepieces for TSN-6x0 Scopes

These eyepieces fit most recent Kowa scopes, including TSN-1, -2, -3, -4, TSN-660 series, and TSN-600 series spotting scopes. This excludes the TS-500 series which features built-in eyepieces and the TSN-820 series, which uses a larger mount.”

Er der nogen som kan klarificere dette ?

På forhånd tak.

Mvh,

Torben Back Sørensen


De senest indberettede arter i Naturbasen: