Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. marts 2008

Hvilken fugl, kan det være en Grønirisk?

Jeg syntes jeg var heldig at se denne flotte fugl, i toppen af vores birketræ. (Stjernevejskvarteret 8723 Løsning)

Beundrede den i et par timer, og har ikke set den siden, måske pga. dårligt vejr, måske putter den sig i naboens store granner,eller også er den på træk, det er ikke en fugl vi har set ved fodderbrædtet.

Den virkede lidt sky, og meget observerend. Da der er meget larm her fra grusgraven, toget, og industrien, regner jeg med den foretrækker en stille skov.

Håber der er nogen der vil komme med nogle kommentarer til denne flotte fugl. syntes det er en smuk vinge den har, og den måde den har trukket "landingsstellet" op på.

Det er billede 7 til 16 på: vejrhansen.dk...0803_2008

Vil også lige spørge om man skal kunne bevise, at den yngler på det sted den evt. skal registreres for lokalitet?

mvh Jørgen Hansen


Foto: Jens Jørgen Hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: