Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. november 2017

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Artikler -> Nyheder

Linda Kjær-Thomsen
Achrysocharoides zwoelferi, Ny art i DK (Læst 383 gange) Postet d. 04-11-17 kl. 21:42
Achrysocharoides zwoelferi, Ny art i DK (Snyltehvepsen Achrysocharoides zwoelferi er kendt fra Sverige, Tyskland og UK og er blandt de nye ar)
Linda Kjær-Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (960 x 720)

Snyltehvepsen Achrysocharoides zwoelferi er kendt fra Sverige, Tyskland og UK og er blandt de nye arter vi kan forvente at finde i DK.

Mit eksemplar blev fundet som kokon i en styltemølmine på pil, i et markskel ved Esrum Kloster for 2 år siden, 11. oktober 2015. Godt en måned efter klækkede den lille hvidbenede hveps, men trods tråd var den ikke helt så ligetil.

- se linket HER

Den blev sprittet og lå meget længe på min hylde indtil jeg endelig fik afleveret en efterhånden stor bunke til Simon Haarder i sommers.

Efter en mindre omvej forbi Frankrig blev det endelig bekræftet at det var A. zwoelferi, og dermed endnu en ny art i Danmark.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator