Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. november 2017

Hvilken bille har jeg i hjemmet? (Hjælp)

Hej,

Jeg er efter gårsdagens gulvslibning i mit soveværelse, idag kommet hjem til synet af en masse "spor" i det nedfaldende træstøv efter slibningen. Disse spor er meget ens i mønstret, men varierer relativt meget i størrelse, hvoraf jeg udleder at der må være indtil flere af disse dyr, som jeg antager er biller.

Jeg tænker umiddelbart at der er tale om en form for borebille der lever i træet under gulvet og panelerne, men jeg har ikke set nogle tegn på dem i trægulvet eller andetsteds i dette værelse.

Jeg har vedhæftet et par billeder af sporene over gulvet, og håber i kan hjælpe mig med at fastslå hvad for nogle biller der måske kan være tale om. Og envidere om der er tale om skadedyr jeg skal gøre noget ved af hensyn til trægulvet eller lignende, eller almindelige "husdyr" :)

Tak på forhånd

Mvh

Christian


Foto: Spor i træstøvet

De senest indberettede arter i Naturbasen: