Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. december 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Køb og salg -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Lind
Fjer fra sneugle (Læst 320 gange) Postet d. 19-11-17 kl. 19:49
Jeg har en bekendt, hvis familie er helt eksede med Harry Potter og hans univers - og dermed også for den sneugle, der optræder i filmene.

Jeg ville have det helt fint med at kunne forære vedkommende et par svingfjer eller halefjer fra en sneugle, gerne nogle med lidt sorte pletter på!

Problemet er, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan sådan nogen anskaffes. Har prøvet Statens Naturhistoriske Museum, men de har ikke svaret. Zoologisk have i Nykøbing har sneugler, men det er ikke fældningstid nu, men har dog fået et par små fjer - helt hvide - ligner bare hvide hønsefjer!

Er der nogen af jer, der har nogle gode idéer til, hvor fjerene skaffes? Jeg vil selvfølgelig gerne betale for dem.

På forhånd tak

Kommentér

Henning Kaulberg
#1 Kommentar postet d. 06-12-17 kl. 15:59. Emne: Fjer fra sneugle
Kære Hans Lind

Jeg ligger inde med en del fjer af sneugle. De stammer fra en ferie på Hardangervidda i 1962, hvor jeg sammen med en ven fandt hele 5 par sneugler, som ynglede i en lille dal med små morænebakker, hvor uglerne boede på toppene. Det var forbundet med livsfare at være i dalen, da især hunnerne angreb meget voldsomt, når vi nærmede os deres reder. De havde i gennemsnit 12 unger, for det var et formidabelt lemmingår, som desværre aldrig har gentaget sig i det område

Eftersom jeg har samlet på fjer, siden jeg var 9 år, fik jeg samlet alle fældede sneuglefjer sammen i dalen.

De egner sig ikke rigtigt til at bliver sendt med posten, men hvis du ved lejlighed kommer til midtsjælland, er du velkommen til at komme forbi og erhverve et par pragteksem- plarer på neden stående adresse !

Mvh Henning Kaulberg

Krogvej 9, Stubberup, 4140 Borup. Tlf 23 60 71 45

Kommentér

Hans Lind
#2 Kommentar postet d. 06-12-17 kl. 17:30. Emne: Fjer fra sneugle
Fantastisk! Det tilbud vil jeg absolut benytte mig af! --

Vi finder ud af noget med afhentning en gang ved lejlighed. Skulle du på et tidspunkt bevæge dig sydover, så sig endelig til, måske kan vi så mødes på halvvejen!

Jeg glæder mig til at se fjerene!

Med venlig hilsen,

Hans

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator