Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. januar 2018

Forfra og Bagfra - Gid ræven var stedets ravne værdig!

Det er mørkt.

Det er koldt og vådt. Og gråt.

Det er ikke til at se hvad der er opad eller nedad eller udad eller indad eller hvad! Hvis man ikke lige ved det kan man ikke lige se det, men det er altså januar.

youtu.be/Xo3vZpfWhIQ

Men i Forfratrådene er der lys at hente!

Jeg tager den næste tørn som trådholder, da jeg alligevel ikke er helt mobil for tiden, med et forstrukket ledbånd i knæet. Meen helt på den lade side kan jeg næppe holde mig, så jeg kan ikke love at kigge ind HVER dag, ej heller kommentere ALLE opslag, men hold Jer ikke tilbage af den grund, for vores allesammens PER-med-lugejernet har lovet at være BÅDE trådholderassistent OG pennefører!

Så slå Jer løs med flotte fotos, sjove sange og magisk musik, prangende pralerier, finurlige fugle, sjældne svampe, støvet statistik, drevne drillerier

Her har i Mikkeline, som holdt til nær Fuglsangshus i Gribskov, hvor hun ofte fik godbidder. Hun var der fra ca. 1998-2003, og mere end en gang havde hun hvalpe med på behørig afstand.


Foto: Linda Kjær-Thomsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: