Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. marts 2018

Anmodning om donation af fuglebøger

Kære alle

Dette bliver en lidt atypisk post her på det gode fugleforum.

Jeg er blevet bedt om at finde nogle få gode fuglebøger (field-guides), for et skib jeg arbejder på i Middelhavet, syd for Malta. Vi er dernede hele året rundt, og der er et stort ønske fra besætningen om at have nogle gode bøger - så man også kan identificere havfugle, og de sangere der lander ombord forår+efterår.

Skibet hedder Sea-Watch III, og er engageret med Search-And-Rescue af migranter der flygter fra Libyen mod Europa. Da vi alle arbejder på frivillig basis og skibet ligeledes udelukkende holdes kørende takket være små donationer fra almindelige EU-borgere, så ville jeg i denne ånd skrive ud og høre om nogen her på forumet har input, eller en bog af donere!

Jeg tænker at som minimum ville en engelsk udgave af ´Fugle i Felten´ være brugbar, men herudover er gode råd dyre.

Ideer er meget velkomne.

Hvis man er interesseret i at se hvilket arbejde Sea-Watch og de øvrige NGO-skibe foretager sig i Middelhavet er der her et link til et indslag fra schweiziske TV-nyheder

vimeo.com/258361654

(indslaget er på tysk og der er nogle stærke billeder i blandt)


I er velkomne til at kontakte mig direkte på min profil her, i stedet for nødvendigvis at gøre dette til en lang tråd.

VH. Adam

De senest indberettede arter i Naturbasen: