Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. marts 2018

Larvebog - opdatering for Marts

Da vi stadig venter på Forår, kan det måske i stedet være passende at lave en lille opdatering på, hvad der er sket på Larvebogen, siden januar.

Februar har gået meget med at "se bagud", desværre - hvilket vil sige, at der var mange ældre sider i det gamle format, som hængepartier.

Der har jeg fået lavet en del af dem om - inkl nye fotos, lysnet billeder - og ellers fået lagt al ekstra info. ind, som de nyere sider også har:

Forpupningstid, inkl "hvor", men anbragt i et simpelt Ikon (så det ikke fylder), samt ditto ang flyvetid for Imago

Der er også kommet et par ekstra ikoner til, f.eks: Er larven Kanniballarve? ;-) - dvs man skal passe på, hvis man laver opdræt: De æder simpelt hen hinanden!

Og der er kommet et par ekstra Habitatsikoner til, for at kunne præcisere lidt skarpere, hvor dyrene lever.

Det har i sig selv taget en "krig" - og været lidt demoraliserende at skulle lave det samme (endnu gang til ;-) ) - men dog er mindst 10 sider nu blevet løftet frem på det nye "niveau", jeg arbejder på nu - dvs. Lysere fotos, mere fritflydende design, hvad ang.fotos - og få dobbeltsider er blevet samlet stramt til kun én, da jeg på sigt faktisk frygter pladsmangel

Af dem kan eks.vis nævnes Stribet hedemåler (Perconia strigillaria) og Smalvinget lyngdværgmåler (Eupithecia nanata), hvor jeg har fået lån af et foto hos Ben Smart (den grønne udgave) - samt Ærteugle (Ceramica pisi) og en del flere ...



Foto: Kjeld Brem

De senest indberettede arter i Naturbasen: