Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. marts 2018

Identifikation af fugl i Fælledparken

Kan I hjælpe med at identificere denne fugl, set i Fælledparken, København, 15. marts 2018?

Jeg har Fuglene (LR), men har ikke kunnet genkende den. Er vi i retning af jernspurv, en lærkeart, eller hvor er vi henne?

Nysgerrig men meget nybegynder/uerfaren i identifikation, så spændt på at høre hvad det er, så jeg kan slå den op i Fuglene, og prøve at forstå hvorfor jeg ikke genkendte den.

Kraftigt udsnit fra lille lommekamera er alt hvad jeg har. Håber det er nok. Umiddelbart nogle tydelige kendetegn med spættet bryst med brunlige varme toner mod hals, en hvid streg på siden, brunlig/mørk krave på grå hals, måske let lys stribe gennem/over øje, brune vinger osv... Større flok, måske 20, hoppende rundt på jorden, temmelig sky. Nok trivielt for en kender.

VH og tak

Henrik


Foto: Henrik Olsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: