Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. april 2018

Hvilken flagermus er det?

Er der nogen der kan hjælpe mig med at identificere denne flagermus?

Den rodede rundt i skovbunden tæt på et træ hvor der bor flagermus i skoven. Skoven - gammel løvskov - befinder sig mellem Hjørring og Sindal (Sønderskov). Flagermusen var ret lille, måske man kan se størrelsesforholdet i forhold til anemonen på billedet.

Der er tre søer i skoven og flagermusene plejer at flyve over især to af søerne i dagtimerne forår, sommer og efterår. De flyver både lavt over søerne og højt- cirkler rundt.

Har 3 foto men kan ikke finde ud af at uploade mere end et - jeg er ny her- fortæl mig gerne hvordan jeg uploader de andre to foto.. Flagermusen kom fri af blade og krat og kravlede hen til søbredden. Den var lidt vakkelvorn og blafrede lidt rundt først- som om den lige skulle vågne eller tage sig sammen, men kom så på vingerne og fløj lystigt rund derefter - rundt om søerne og hen til træet hvor de bor frem og tilbage- og fik selskab af en anden flagermus ind imellem.


Foto: Foto taget d. 15 april 2018. Sønderskov

De senest indberettede arter i Naturbasen: