Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. april 2018

Indisk Gås ... x 4

Åh, ja .... ikke at forglemme fra "St. Fugledag" 27/4-18.

Alt imens jeg var stærk optaget af alle de små ../pibere, Rørspurve, Sanglærker, Tårnfalk osv .....

Så kom pludselig - 4 store, næsten helt hvide fugle flyvende hen over, hvor jeg stod. Skyndte mig bare at "skyde" lidt billeder af (uden at ane, hvilke gæs/ænder det var) .... og så tilbage til "mine" pibere og de andre småfugle.

Ca. 1/2 time senere lettede et stor flok af både svaner, gæs, ænder osv .... troede at Rørhøgen havde sendt dem i vejret - og fik lige igen et par skud.

Altid godt, for når man så kommer hjem .... ja, så er der tid til at tjekke ordentlig ud, hvad lige .... :-)

- og så viste det sig, at "de 4 store, næsten hvide fugle var med igen"..... Men hvilke, var så spørgsmålet :-) :-)

Ja, der gik faktisk en hel del tid, FØR jeg selv fandt frem til HVILKE, det drejede sig om. Flere fuglebøger og tjekken ud på nettet. Men derefter blev det "rigtig sjov", for det viste sig jo, at det er INDISKE GÆS, jeg fik taget billeder af.

Og dét er jeg selv 100% sikker på, for ikke andre ligner.

Ikke meget at læse om vedr. disse, men fandt dog lidt

mst.dk...indisk-gaas.pdf

Ville bare gerne dele oplevelsen.

:-) Karen





Foto: Karen Thomsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: