Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. maj 2018

Underlig sten, fundet på strand i Torremolinos - Spanien.

Hej med jer.

Jeg har lige været på en mini-ferie i Torremolinos og fandt en sten på stranden med mange hvide, lige linjer og med små konturer der ligner "årerne" fra et blad. Alle de hvide linjer buler op og kan mærkes med fingrene. Jeg har prøvet at tørre den - det tog noget tid da det føles som om den blev ved med at være fugtig. Den mærkes som en sten. Jeg har prøvet at rengøre den med en grydesvamp men det lader til at den bliver ved med at smitte af i brun farve.Meget lidt af gangen.

Jeg har forsøgt at køre min metaldetektor henover den, den gav intet udslag.

Jeg har søgt side op og side ned på nettet for at prøve at finde nogle konturer der minder om dem den har - osse uden held.

Håber I har tid og lyst til liiiiiige at give den et hurtigt kig. Jeg er noget nysgerrig på hvad det kan være.

Jeg vedhæfter et billede af den, på billedet er den forsøgt tørret af men er stadig fugtig.

Glæder mig til at høre fra jer, hvis det ikke lige er jeres felt kan I måske smide mig videre med lidt idéer om hvor jeg så kan spørge.

På forhånd tak.

Mvh. Henrik W. Larsen


Foto: Henrik Larsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: