Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. maj 2018

grøn larve fra æblegrene - Amphipyra?

Hej -

jeg har tidligere oprettet en tråd på to Amphipyra larver fundet på nogle æblegrene, som jeg havde med hjem til fuglene (den ene lignede meste pyramidea og den anden mest berber) De er nu gået i puppe.

Mistede dog en mindre larve fra æblegrenene, og har nu formentlig nu fundet den ude i køkkenet. Den er ca 2 cm lang og jeg synes godt den ku ligne Amphipyra pyramidea - måske også fordi den sandsynligvis kommer fra samme grene. Hvad vil I mene? Jeg har ik erfaring med larver, så jeg ved derfor ikke hvor tydeligt, man kan forvente, dens tegninger er i den alder - ? Den ny larve kan godt lide blade fra rønnebærtræet - ligesom de andre. Noget jeg har svært ved at se “så småt” er dens hale. Er der mon kun en? (måske har det bare været en turbulent tid for den)


Foto: lille ny

De senest indberettede arter i Naturbasen: