Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. maj 2018

Ringmærknings-svar .. eller SPAM ?

Har voldsom meget brug for hjælp til flg.:

Den 24/5-18 havde jeg denne tråd oppe.

www.fugleognatur.dk...show_message

Så vidt så godt!

----------------------------------------------

Det skal lige sige, at jeg de sidste ca. 2 mdr har fået omkring 50 engelske mails daglig, men HELDIGVIS ryger de direkte over i SPAM-mappen. Er så megatræt af det!!!

----------------------------------------------

Nå men tilbage til :

Ringmærkningscentralen var hurtig til at svare (kl. 16.39) - med "foreløbig rapport".

Undrede mig noget, for mailen fra dem, var OGSÅ røget over i SPAM-mappen. Heldigvis kunne jeg jo se, at den kom fra "Ringmærkningscentralen" og i emnefeltet stod jo "Kvitt. for indrapportering".

Den flyttede jeg så over i "indbakke" og læste. (Fint nok)

-----------------------------------------------

Samme dag kl. 17.16 indløb endnu en mail i SPAM-bakken.

Og det er så her problemet er, for jeg ved ikke, OM jeg tør flytte og åbne mailen.

Det lyder:

Fra: "Confirmation"

Emne: "RE: Unsubscribe id" + et 6 cifferet tal

-----------------------------------------------

Jeg er måske "en kylling", men har IKKE brug for mere MØJ i mit computersystem.

Men uha .... HVIS nu det i stedet for er et ringmærknings-svar på ovenstående indberetning med min Skestork, såh .... :-)

Det kunne jeg rigtig godt ønske, for jeg synes, det er super spændende, OM de kunne komme frem til data om fuglen.

Beklager det lange indlæg, men ....

Håber der er én eller anden ... (der har ERFARING med ring-indberetninger og retursvar)... der med SIKKERHED kan hjælpe.

På forhånd tak - hvis ...

Mvh Karen





Foto: Karen Thomsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: