Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. maj 2018

Spørgsmål ang. en skarv og evt. mågevadefugl fra Santa Monica Pier USA

Har været 3 uger i USA i April og ved at artsbestemme fuglene, som jeg har taget fotos af vha. bogen "Peterson Field Guide to Birds of Western North America".

Det var min første tur derovre :)

d. 06-04-2018 så jeg ude fra molen på Santa Monica Pier, Californien, brune pelikaner og tog fotos af dem og nogle andre fugle der fløj rundt blandt dem. Da jeg zoomede ind på fotos bagefter, opdagede jeg ligeledes Pacific Loon/stillehavs lom, en skarv og en mørk mågevadefugl, som måske nok bare er en ungfugl af en af mågerne (Western Gulls var der mange af).

Kan nogle hjælpe mig med at afklare:

1. Hvilke skarv er det? Kan det være Double-crested cormorant? Kunne se var den mest almindelige med gult omkring næbbet. Det, der generer mig, er, at det ligner det gule ligeledes er på issen, hvilket ikke er afbildet på fuglen i bogen.

2. Hvilken mørk mågevadefugl er det, som jeg har indrammet på billederne? Er det bare en ungfugl til en af mågerne (i så fald evt. hvilken?), eller er det en helt anden art? :) På det ene fotos fra siden synes jeg, at det ligner den har lidt lyserødt næb med mørk tip på.

Har vedhæftet to billeder :)



Foto: Denize Thejl Rasmussen

De senest indberettede arter i Naturbasen: