Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. april 2008

Råd om køb af mikroskop - kender nogen noget til disse

Hvad får man for pengene mht. Bresser-mikroskoperne, der fås hos kikkertgrossisten? Hvor robust og anvendelig er den kameratilkobling, der er mulighed for ved de 2 dyre modeller. - Hvor anvendelig er den tilkobling tl PC-skærm som mange af dem har.

www.kikkertgrossisten.dk/group...

Hvad tilsvarende med de japanske koisanmodeller?:

www.koisan.dk/mikroskop

Er det tilrådeligt at anskaffe sig ekstra okular, så man kan komme over 1000 x forstørrelse?

Hvis ikke disse steder, hvor skal man så kigge?

Lad os forestille os 3 prisklasser:

1. < 3000 kr.

2. 3000- ca. 8000 kr.

3. 8000 - 15000 kr.

Jeg vil godt have noget for pengene, den apparatet behøver ikke at være guldbelagt. Primært til svampe, mosser og mikroskopisk småkravl.

Gerne med mulighed for kobling til PC-skærm og mulighed for foto.

Jeg har længe taget tilløb til at købe, og nu skal det være inden for et par uger.

Når jeg siller alle disse spørgsmål, er det fordi jeg føler mig ret meget på herrens mark mht., hvad der er udmærket, godt eller bare forsvarligt/brugbart.

Jeg synes ikke min søgen efter brugte har ført til noget særligt brugbart. Gode råd?

Mange hilsner

Poul Evald

De senest indberettede arter i Naturbasen: