Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. juni 2018

Skadepar skratter og skratter og ....

Hej Naturbase,

Der er flyttet et skadepar ind i vores gård.

De skratter ustandseligt(nu på 3dje uge) som i 24/7...

Kan man overhovedet gøre noget ved det? Er der noget lov man skal tage hensyn til? Nogen man kan ringe til og bede komme og fjerne dem?

Det virker som om rigtig mange fugle er forsvundet fra gården i år.

Ekstra info. Af enoganden grund har rigtig mange anskaffet katte som pludselig husere vores gård og alle fugle har efterhånden skældt kattene fuld. Så nu er der flere grunde til at fuglelivet nærmest er væk... de 2 due par som lever her på 3dje år er her stadig men som de eneste. vi havde et par solsorte par og nogle småfugle. alle er væk.

SKaderne har haft 3 unger som pludselig løb rundt på jorden osv... Der var skademor og far helt gakkede...

Kan man gøre noget som helst? De har lært at når jeg er i nærheden så flyver de deres vej indtil jeg igen er væk... eks. hvis jeg vender ryggen til en grillpølse så er pølsen væk... zzz


De senest indberettede arter i Naturbasen: