Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. juni 2018

99,9% Stylteløber !! (?)

Agger Tange nord d.d.

Var på vej hjem fra Agger Tange, hvor jeg havde fornøjelsen af masser af frisk luft - samt umådelig mange fugle.

Så vidt så godt - har dog endnu ikke set billeder igennem fra dagen - men men men ......

Den allersidste fugl, som jeg slet ikke nåede at få foto af - er nok den allermest spændende!!

Havde lige kort forinden gjort holdt pga et par Klyder - og begyndte stille og roligt at køre igen. Var ikke kommet særlig langt, da én fugl kom flyvende inde fra Krik Vig og tværs over vejen, hvor jeg altså stille kom kørende.

Lænede mig frem for at spotte, hvad f.. det nu var for én.

Umiddelbart: Mest hvid med 2 ekstrem lange, røde og strittende ben - lige bag ud.

Det virkede som om, at krop og ben slet ikke passede sammen :-)

- og jeg tænkte: " hva´ filen da - det var da en Stylteløber" !!

Nu her hjemme har jeg så prøvet at google på en sådan, men kan se, at det åbenbart er en "sjælden fugl"!! (???)

Har dog fundet et foto - ét som ligner "min" utrolig meget.

www.fugleognatur.dk/gallery...

Dog var "min" dog meget, meget tættere på!!

Fik vendt bilen og kørte lidt bageud igen - bare ligesom for at tage et par billeder ud over det tætteste område ved Agger Tange. Ved af gode grunde ikke, hvor fuglen fløj henad. Men tvivler på, at den vil være at finde på nogen af de sidste fotos.

Såh .... mit spørgsmål:

Jeg er som i emnefeltet 99,9% sikker på, at det VAR en STYLTELØBER, men ....

Der mangler så stadig 00.1% .... :-)

DERFOR ... Er der ANDRE fugle, jeg kunne have forvekslet med ?

OG /ELLER ... er der nogen, der kan og vil sige go´ for, at jeg kan indberette den som STYLTELØBER ?

På forhånd tak.

Mvh Karen




De senest indberettede arter i Naturbasen: