Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. juni 2018

Kamera på tårnfalkeredekasse

Vi har lige nu 4 tårnfalkeunger, der er ved at forlade redekassen, som vi har haft siddende ubenyttet i 3 år. Det har været så spændende at følge, og jeg har læst mange steder at der er en god chance for at de kommer igen næste år. Så nu tænker vi på at lave en slags overvågning. Jeg har ikke meget forstand på kameraer, men jeg kan forstå at det vil blive griset til af afføring meget hurtigt. Så nu spørger jeg i uvidenhed: Kunne man forestille sig at sætte et overvågningskamera op i en gren udenfor redekassen? Åbningen er jo så stor at jeg tænker mig det kan filme “ind i kassen”? Kan man tilslutte sådan en ting til IPad? Og hvad kræver det? Og hvad vil det koste? Ved godt at det afhænger af den kvalitet men vælger, men jeg tænker mig ikke at jeg skal op og konkurrere med de store naturfotografer.

Er det realistisk at man kan gøre det for samlet ca 2000kr? Bliver det meget over føler jeg nok, vi bliver nødt til at droppe ideen. Håber nogen kan råde mig, hvis jeg spørger i en fotoforretning, bliver jeg helt rundforvirret.

De senest indberettede arter i Naturbasen: