Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. august 2018

Ny anlagt rulle græs og svampe

Vi har næsten lige fået anlagt vores rulle græs , og under det købte vi champ post for at det skulle give de bedste væksbetingelser ofr vores nye græsplæne , så vi gik ikke på kompromis med de økonomiske aspekter , MEN nu er der svampe utrolig mange steder i vores græsplæne , men det er der ikke hos naboen og ej heller på noget andet rulle græs med andet jord under sig fra en anden sælger ..

Det skal også siges at jorden blev godt fræset og grubet og der ingen ukrudt rester osv var på/ i jorden.

Jeg har flere billeder men man kan vist kun uploade et enkelt , men denne hvis svamp er mange steder i haven sporadisk placeringer på græsplænen , de kom for ca 1-2 måneder siden og græsset blev anlagt for ca 3 måneder siden.

Håber i kan hjælpe for det tætteste jeg kom på info var at det lignede lidt en nøgen spids hat , hvilket jeg absolut håber ikke er korrekt da jeg har en bitte vovse som er alt for nysgerrig omkring alt i haven..

mvh

adrian



Foto: adrian mikkelsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: