Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

7. august 2018

Dværgterner eller fjordterner?:)

Anholt

29-07-2018

Så både dværg- og fjordterner på Anholt. Ved en indsø ved flakket erindrer jeg at se dværgterner flyve rundt (meget små og hvid pande), men de her to billeder, som jeg har taget fra samme sted, kan jeg ikke blive enig med mig selv om, hvilke terner der er herpå.

Troede først dværgterner, der måske var ved at gå overtil vinterdragt (derfor næbet har mere sort end blot spidsen og tøjlen ikke så tydelig).

Så kom jeg til at se på billedet af en fjordterne juvenil (slidt) i Fugle i Felten og synes, at den lignede fuglene på billederne meget. Erindrer bare at fuglene var meget små :/ Men på foto nr 2 synes jeg, at det ligner en stor terne, der sidder i baggrunden og små terner foran.

Mit bud er: 1. foto: dværgterne. 2. foto: fjordterne i baggrund og ellers dværgterner i forgrund. Men ikke sikker.

Nogle der kan hjælpe med arts bestemmelse af ternerne på begge fotos? :)


Foto: Denize Thejl Rasmussen

De senest indberettede arter i Naturbasen: