Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. august 2018

Hvilke pelsdyr ?

Røjensø Odde 14/8-18 sidst på eftermiddagen.

Jeg stod og var fokuseret på et par småfugle, da der ca. 3 meter fra mig, pludselig dukkede en mørk snude frem fra græsset.

Det skal lige siges, at stedet er en lidt smal dige med græs/siv på hver side af selve diget, samt vand også på hver side.

Såh ... alt imens jeg bare stod og kikkede og kikkede på den lille fyr og tænkte "hvad sørennnnn er nu det" ... :-) .... ja, så kom endnu et mørktpelset dyr frem.

Jeg tænkte: .. "sikke dog en flot brun og blød pels ... Mink eller Odderafkom eller ... " .... og sansede slet ikke i første omgang at tage billeder :-)

Lidt sjovt, for de ænsede åbenbart slet ikke, at jeg stod næsten lige ved siden af dem :-)

Nå, men endelig ... jeg fik da taget billeder til sidst :-) .... en rigtig sjov oplevelse, hvad end de er for nogen.

Så er spørgsmålet jo bare: Mink, Odder eller noget helt tredie ?

Håber nogen kan hjælpe med ID.

På forhånd tak.

Mvh Karen

Ps. - megadårlige billeder (desværre), men de to første er IKKE beskåret





Foto: Karen Thomsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: