Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. august 2018

Stort pelsdyr i Østjylland

Hej, jeg så i morges et temmelig stort ´pelsdyr´ på min terrasse, få meter fra huset. Det var lavbenet, umiddelbart væsentligt større end selv en temmelig stor kat, ensfarvet mørkebrun, bred over ryg og hals, som gik i ét med hovedet. Lang, kraftig, busket hale. Den møvede sig igennem alle mine bede og beplantninger på en lidt kluntet og ikke særlig elegant måde.

Midt på dagen dukkede den op igen på den anden side af huset, hvor den så ud til at have hygget sig under vores træterrasse før den luntede nogle meter og drak vand af et regnvandsbassin. Derefter forsvandt den, desværre før vi fik taget et foto.

Jeg har nu googlet alverdens mårdyr etc. men synes slet ingen ligner. Hvad mon det kan være vi har set? Vi har fornylig set en grævling her, men denne var helt anderledes busket i pelsen.

Med venlig hilsen

Susanne Frostholm

8620 Kjellerup

De senest indberettede arter i Naturbasen: