Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. august 2018

Oversigt over hjemmehørende arter

Hej.

Er der nogle der ved om der findes en digital oversigt over hjemmehørende arter (planter)?

I forbindelse med mit arbejde har jeg behov for en oversigt over hjemmehørende arter (planter).

"Hjemmehørende arter" bliver brugt og skrevet mange steder, men jeg har ikke kunne finde en nyere, digital, liste som kan bruges i mit arbejde. Kun "40 danske buske og træer" og "Træer og buske til skovbryn, læhegn og vildtplantninger, Skov-info nr. 13" fra hhv 80, erne og 90, erne. Begge er fine og udførlige, men er scanning af gamle hæfter. Jeg har haft fat i Naturstyrelsen, der også ofte bruger/skriver "hjemmehørende arter". Men de kan ikke henvise til andet end de gamle indscannede. Kan det passe at der i 2018 ikke findes andre frit tilgængelige oversigter end de gamle scanninger?

På forhånd tak.


De senest indberettede arter i Naturbasen: