Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. september 2018

Ring-flash til NIKON

Jeg har siden januar i år haft god nytte af en meget billig ringflash til mit Nikon D-7200.

Meike MK-14EXT Macro TTL ring flash - købt for under 800,- kr. først på året i år.

På det seneste er først det ene rør - nu det andet - "stået af" - og jeg kan selv ikke med friske elementer få det til at virke! Der er lys i bagdisplayet, men flash´e vil den ikke!!

Hmmm... Det viser sig (jeg har ikke undersøgt det før!) at virksomheden der fremstiller produktet er hjemmehørende i, ja, rigtigt gættet - Solens Rige - Kina!! Jeg er ikke så naiv, så jeg tror det giver mening at begynde en reklamationssag på dét produkt - det vil være spildte penge og spildt tid - vurderer jeg!

Så melder sig spørgsmålet om alternativer.

Nikon har deres eget to-flash macro-system, men hvad med andre muligheder såsom METZ??

Har nogen læsere her erfaring med

METZ´s mecablitz 15 MS-1 digital Kit??

Så er jeg meget interesseret i at læse om erfaringerne...

Mvh /LJ


De senest indberettede arter i Naturbasen: