Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. september 2018

Insekter om vinteren

Jeg står og skal lave et større projekt, hvori jeg skal forsøge at finde ud af hvilke insekter der er aktive om vinteren, og nogle der er i dvale om vinteren.

Jeg har medbragt den sjældne vintervandnymfe, men ellers kun frostmåler og vintermyg af de flyvende. Jeg ved at der MÅ være flere flyvende insekter om vinteren - men kan i hjælpe mig med at finde ud af hvilke?

Derudover har jeg larven af græsspinder, kanelbjørn, brombærspinder og kyststængelugle med, de overvintrende takvinger og citronsommerfugl, samt et par ferskvandslevende insektlarver som døgnflue, slørvinge, guldsmede og dansemyg. Og naturligvis sneloppen!

Men jeg har brug for mere! Skyd gerne med alt hvad i har - og gerne noget der er aktivt i månederne fra november til marts :-)


De senest indberettede arter i Naturbasen: