Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

21. september 2018

.....deling af små-forargelse....

....det er jo en lækker udvikling, at tabloidmedierne forsøger at lære os ord som “VANVIDSvejr!!!!!” i stedet for “stormvejr” osv. Her er et link til en historie om skovens overlegne dræber, som endda angriber i flok og i mørke. Av for dén, siger jeg bare......det lyder som noget fra en gyserfilm....før man klikker på selve artiklen som jeg linker til, kan man ude på Jyllandspostens forside læse overskriften. :

“Dræberhvepsen” i Danmark bliver rigtig slem efter varme somre: “ Det kunne sagtens være i år. Jeg gentager: det kunne sagtens være i år”

Den er dobbelt så stor som sine slægtninge, jager i mørke og kan finde på at angribe i flok.

..jeg ved ikke, hvad det er, der “sagtens kunne være i år”, men jeg tænker, det må være noget drabeligt, når der er brug for at gentage det. :-)

Mvh Ole

jyllands-posten.dk...

De senest indberettede arter i Naturbasen: