Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

25. september 2018

Hjælp med at finde guidede ture?

Hej allesammen

Jeg har en studerende, der ikke kom med på vores obligatoriske studietur med feltundersøgelser på biologi på lærerstudiet.

Nu skal jeg finde på nogle afløsningsopgaver, som hun kan lave for at opnå nogle af de samme udbytter og få sit biologimodul godkendt.

Allerhelst ville jeg sende hende på en tur med naturvejleder eller med en grøn organisation med frivillig guide - eller det kunne være med en skoletjeneste, hvor hun måske endda kunne få lov at overvære en klasse i felten.

MEN: Google er ikke super sød til at hjælpe! Kommunen har en side, hvor der står "her kan du se ture og arrangementer", men den er ikke opdateret. DN har også en tur-side, men den er en enormt rodet blanding af lokale årsmøder, foredrag og ture omkring i hele landet.

Mon nogen af jer kunne foreslå et par sider, som jeg kunne pege hende hen i mod, hvor hun så selv kan vælge et arrangement, der kan passe i hendes kalender?

Tusind tak for idéer / input!

Venlig hilsen

Mette

De senest indberettede arter i Naturbasen: