Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. november 2018

Hjælp søges til denne plante

Draget 5/11-18

Forleden så jeg et foto herinde på F&N af en plante, som da jeg nærkikkede, viste sig at stå med rød og være "sjælden".

Kendte ikke navnet - Lyng-Vikke - men det undrede mig, da jeg synes i årenes løb, at jeg har set den mange gange.

Derfor ... og ja, jeg syntes så sent som sidste uge, at jeg stod og kikkede på den et eller andet sted - dog uden at tage foto.

Her den 5/11 ville jeg så lige ud en lille tur for at se, om jeg måske kunne finde den igen - altså dén plante, som jeg syntes lignede Lyng-Vikke rigtig meget.

Jeg fandt den ikke, men ude ved Draget fandt jeg én enkelt, som jeg mener også ligner.

MÅSKE tager jeg helt fejl ... :-) .... det viser sig jo nok, at DET GØR JEG ... :-)

Men prøver dog alligevel at lægge fotos af "min" plante op - og håber så meget, at det er muligt at nogen kan hjælpe med ID - uanset om det er Lyng-Vikke eller ikke :-)

På forhånd tak.

Mvh Karen

Fotos følger



Foto: Karen Thomsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: