Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. december 2018

Beholdere til indsamling af snyltehvepse?

Jeg vil forsøge mig med at indsamle snyltehvepse. Jeg kan efterhånden skele de arter, der hyppigst optræder – og jeg vil så prøve at indfange de dyr, jeg ikke kender. Og fryse dem ned.

Det er mig ellers imod at slå insekterne ihjel, især de mere usædvanlige. Den lokalitet, jeg dokumenterer, er min egen naturgrund, som jeg ynder at tænke på som et refugium for trængte insekter, og jeg har sat pris på blot at fotografere. Men jeg trøster mig med, at det kommer til at dreje sig om relativt/ubetydeligt få individer, og at der nok skal komme nogle interessante fund ud af det. Og at de tålmodige sjæle, der svarer her på forummet, skal få noget materiale, der rækker længere end til ubest. og sp. ;-)

Jeg har tænkt mig at anskaffe mig et insektnet i børne/lege-størrelse, som jeg kan stikke i bæltet, når jeg er på insektjagt med kameraet. Og jeg har tænkt mig at fotografere dyrene, og så meget gerne sende dem afsted til evt. interesserede.

Og dermed endelig til spørgsmålet: Hvilke beholdere egner sig til formålet? Og hvor får man fat på dem?

Vh Jesper


De senest indberettede arter i Naturbasen: