Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. maj 2008

HVordan laver jeg JPEG-filer om til JPG-filer?

Fra JPEG til JPG. Begynderproblemer.

Jeg vil gerne have hjælp til at sende fotos til fugle-og-natur’s Forum – fotos af observerede dyr og naturfænomener, med tilhørende spørgsmål om artsbestemmelse.

Jeg har installeret Windows XP, Outlook Express 6, Microsoft Excel 2003, Microsoft Word 2003, Internet Explorer 6, Canon Photo Studio 5.5. og Microsoft Office Picture Manager 2003.

De billeder, jeg har taget med mit Canon digital ixus 60 kamera, ligger som JPEG-filer på computeren. Men jeg må åbenbart ikke sende sådanne filer. Hvordan kan jeg så få dem lavet om til JPG-filer? Når jeg, efter at komprimeret et billede, prøver at ”gemme som”, er den eneste mulighed, jeg kan vælge, og som ligner, denne: ”JPEG (*JPG)”. Det er vel ikke godt nok?

Skal man ligefrem anskaffe sig et specielt program for at kunne lave om fra JPEG til JPG?

Jeg håber der er nogen, der vil hjælpe, og som vil prøve at gøre det uden brug af nørd-ord.

På forhånd tak for ulejligheden!

Venlig hilsen Hanne Skriver


De senest indberettede arter i Naturbasen: