Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. januar 2019

Carl Zeiss 8x30 sælges

Da jeg netop har investeret i en fantastisk god og dyr Nikon EDG kikkert, bliver jeg desværre nødt til at sælge ud af min samling af ekstrakikkerter for at finansiere noget af købet.

Denne Carl Zeiss Jena 8x30W er det bedste eksemplar, jeg nogensinde er kommet over af den model, næsten som ny, 100% i orden optisk med et knivskarpt og kontrastrigt midterfelt. Det er en af de nyere modeller med multicoatning.

Fokusskruen går let og jævnt, en meget lille og handy vidvinkelkikkert, der har et synsfelt på hele 150m ved 1000m, noget af det mest vidvinklede på markedet. Det gør det let hurtigt at fange en fugl på himlen eller i et buskads. Den er f.eks. meget anvendelig som ekstrakikkert til altid at have liggende i bilen eller til børn.

Kikkerten kommer med en fin lille lædertaske, den sælges for 900 kr. og kan beses i Frederiksværk sammen med mine andre gode kikkerter; eller jeg kan evt. tage den med til københavnsområdet, en dag jeg alligevel skal derind.

Mail: skierfe@hotmail.com

Mobil: 28 30 18 88



Foto: Henrik Bjørslev

De senest indberettede arter i Naturbasen: