Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. maj 2008

Underlig flad flue?

Jeg ved det kan være svært at sige noget overhovedet ud fra en skriftlig beskrivelse når man ikke har nogen fotodokumentation, men jeg har en underlig flad flue siddende på min væg lige i dette øjeblik. Den flytter sig ikke, så jeg kan beskrive den ved at kigge på den nu.

Den er som sagt helt flad med meget brede og lyse ben og ligner langt væk fra en edderkop. Fødderne er meget markante når man ser den tæt på. Kroppen uden ben er 7 mm lang og 3,5 mm bred. Hele farven på fluen er gulbrun, mest brunlig på kroppen og mest gul på benene. Vingerne ser ud til at være langt fra hinanden, ca 2 mm på den 3,5 mm brede krop. Den har ingen tydelige mønstre, hverken på kroppen eller på vingerne.

(Jeg ved det ikke er en svirreflue-art)

Er det muligt efter beskrivelsen at lave et link til noget der ligner?

PS: Hvis nogen svarer hurtigt har jeg stadig fluen på min væg til eventuelle spørgsmål.

Mvh Brian

De senest indberettede arter i Naturbasen: