Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. april 2019

Et orgie i blåt -i Birgits fodspor

Skulle med sønnen til Aalestrup Banegård, hvor han skulle afsættes og med BUSSEN...sydpå.

Tanken var at besøge en tre kirkegårde og se på digerne...

Pludselig slog det mig ... (i) -Ulstrup Klint er jo ikke så mange km herfra.

Og Birgit Knudsen har om nogen vandret herude og fortalt og vist billeder af de voldsomme mængder af Opret Kobjælde !!

- der var ikke langt fra tanke til handling !! Fuld knald på automobilet til Gedsted og videre til Ulbjerg, hvor en venlig mand sendte mig på de sidste par hundrede meter...her var skiltet: Ulbjerg Klint.

Så var det bare ud ad grusvejen til "endestationen".... med lugejernet hjælp gik det rask afsted over stok og sten.

"Hvis ikke du finder de Kobjælder, holder du din kæ...med at ha´ været her" tænkte jeg undervejs ;-)

Og pludselig stod de første skønne blå Bjælder for an mig.

Herligt- frem med apparatet.

Der måtte være flere længere ude....

OG milde MOSES :-O :-O

I titusinder....i voldsom mængde overalt på klinterne...

(En brist i min opdragelse, at jeg ALDRIG har været her før.... men bedre sent end aldrig :-))

Da jeg havde taget op til flere "film" udåndede apparatets batteri....

-godt det samme -ellers var jeg først kommet til Øksedal efter mørkets frembrud....

Skynd jer, skynd jer derud til en livets oplevelse med Opret Kobjælde

Hilsen fra :-) Per


Foto: Per Taudal Poulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: